Proč jsou reklamní spoty politický stran mnohdy tak absurdní
Pokaždé, když se blíží volby, ať už jakékoliv, si můžeme být jisti, že se politici pokusí zaujmout potenciální voliče prakticky všemi možnými způsoby, a to včetně nejrůznějších propagačních videí. Na nich se obvykle zábavnou formou snaží ukázat, proč by lidé měli volit právě je. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, a vcelku jde o dobrou formu propagace, problém však je, že kvalita těchto spotů je často velmi nízká. Samozřejmě to souvisí s tím, o jaké volby jde. Nižší kvalitu najdeme mnohem častěji například u krajských voleb či voleb do obecních zastupitelstev, než u těch parlamentních či senátních.
Zde jsou důvodem finance, kdy si strany prakticky vše dělají samy, a mezi členy se obvykle nenajde nikdo, kdo by měl ponětí, jak by takový volební klip měl vypadat. Výsledek pak sledující spíše pobaví, než aby je přesvědčil o tom, že daný kandidát je tou správnou volbou. Ovšem i u parlamentních voleb, ať už do našeho či evropského parlamentu, můžeme mnohdy najít skutečné perly. A to mnohdy i u zavedených stran, dlouhodobě fungujících stran, které zrovna nouzi o peníze nemají. I tady jde ale především o finance, hlavně tedy o to, že strany chtějí co nejvíce ušetřit. Opět tak nenajmou žádného marketingového specialistu, případně vezmou toho nejlevnějšího.
Výsledek tomu samozřejmě odpovídá. Samozřejmě, nemusí to být vždycky peníze, co výsledek pokazí. Někdy se jednoduše požadavky a představy strany o tom, jak by měl klip vypadat, zkrátka s marketingovou kampaní příliš neslučují. Pokud například předseda strany trvá na tom, aby tam bylo určité heslo, případně aby tam byl určitý motiv, pak jej tam zkrátka marketingový specialista musí zapracovat, ať už se tam hodí či nikoliv. Je však pravdou, že v naprosté většině případů jsou doslova otřesným výsledkem vinny peníze, které strana buď nemá, nebo je nechce takto investovat. A to je škoda, neboť při lepším financování by mohly vzniknout, když ne dobré, tak alespoň zajímavé klipy.
Share your comment :